idaekenberg

Till den som är intresserad av ointressanta saker.

Nystart - igen

Kategori: Allmänt



Jaha, då var det daga igen. Börja skriva. För min egen skull, och nu blir det till att dokumentera om min nya medicin, Elvanse, 30mg.

Jag har tagit den i 4 dagar nu, och de första två dagarna kändes det ganska konstigt, pirrigt i kroppen, nervös, lite rastlös och väldigt pigg och vaken. Dag tre så kändes det inte alls på samma sätt, kände mig helt vanlig fast fortfarande pigg och vaken.
Idag, dag fyra så känns det som dag ett och två igen.
Det KAN ha o göra med att dag tre så aktiverade jag mig genom att åka med min häst till vertinären, och dag ett, två och fyra har jag bara varit hemma och kollat på Gossip Girl.

Det är ju dock på grund av att jag har nån förkylning som ligger och spökar i bakgrunden. 

De bieffekterna jag märkt av tydligast är ungefär de samma som med concerta, muntorrhet, minskad aptit och sen den där pirriga känslan i kroppen.
Och sen en sak till, att jag är röksugen HELA tiden. Knäppt. Kanske för att jag känner mig så rastlös.

Vad det gäller aptiten är det bättre än med concerta ändå, för med Elvanse kan jag ändå säga till mig själv att äta och göra det utan illamåendet och kräkningarna. Så det är bra. Dock, som sjuksköterskan sa så måste jag påminna mig själv om att "nu bordevjag vara hungrig, ät".
Men smart som jag är så har jag kommit på att om jag börjar ta mina p-piller igen, samtidigt som elvanse så borde aptiten öka lite. Eftersom hungern blir starkare för mig med p-piller. Och det verkar ändå funka ganska bra, eller om det bara är så att Elvanse är en bättre medicin jämfört med Concerta.

Och just nu känner jag att en högre dos än 30mg är onödigt, jag får den önskade effekten av den styrkan och skulle aldrig riskera att det slår över till för mycket bara för att jaga "en lite bättre effekt".
Med concerta var jag uppe på närmare 70-80mg och det gjorde mig inget gott alls.
Om någon med någon av dessa mediciner läser detta nån gång så rekommenderar jag hellre att man stannar ett steg lägre än tar ett steg för högt. Det är blir bara rent kaos.


Nu är det dags för mig att packa, imorgon bitti bär det av mot Göteborg för äventyr! Spännande.

Xoxo




Kommentarer


Kommentera inlägget här: