idaekenberg

Till den som är intresserad av ointressanta saker.

Onsdag morgon

Kategori: Allmänt



Har haft en hel natt inatt, inte vaknat, inte gråtit, ingen mardröm. Skönt! Undrar om det är för att jag egentligen inte var schemalagd till idag... ÅNGESTEN ÄR TOTAL.

Dock har jag blivit attacksjuk, känna som att jag har en liten djävul i halsen som sticker sin treudd i halsen varje gång jag sväljer, hade hellre suttit o dreglat än o svälja.
Men så kan man ju inte göra.

Dagens Elvanse; bra, som vanligt, torr i munnen, lite pirrigt i kroppen. Men ändå fullt fokus på vad som ska göras. 
Kan inte säga det för många gånger, detta är så mycket bättre än de "gamla" preparaten (concerta, Ritalin, strattera). Enligt mig alltså.

Har nog en vecka kvar innan det är daga att gå till sjuksköterskan igen och kolla blodtryck o grejer, då kommer ju också frågan "ska vi öka dosen?"
Det är den stora frågan, men jag tror inte att det blir bra med mer. Det enda jag kan tänka mig kommer hända är att det blir mer pirr i kroppen.
Jag håller mig som sagt hellre i underkant än i överkant.
 
Men nu ska jag iväg till min bästa Sara och fixa håret, efter det ska jag knåpa ihop en liten text angående psykiskt mående.
Har en fantastisk vän vid namn Erica som har skapat en facebooksida som heter "välmående själ". Hon vill öka medvetenheten runt psykisk ohälsa. Ett fantastiskt initiativ!
Och har då bett mig skriva en text för den här Facebooksidan, eftersom jag som har så lång "erfarenhet" av detta.
Får lite prestationsångest, vill ju skriva mitt allra bästa!
Men det blir nog bra, så länge budskapet går fram.

Tänkte att jag skulle dela upp texten i bitar så det blir lite mer lättläst.
Så nån gång i eftermiddag kommer väl del 1 upp.
Så om nån är intresserad av det så är det bara o hålla utkik :) .


Fridens liljor! 

Xoxo 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: