idaekenberg

Till den som är intresserad av ointressanta saker.

inte döende .

Kategori: Allmänt



Nu när jag inte är specillt döende längre så tänkte jag fira med ett superstort blogg-inlägg, till alla mina ca 20 trogna läsares (förhoppningsvis) stora förtjusning ! Hörde jag ett kollektivt WIIIIIE från alla?

Ja men visst gjorde jag det !

Jag har de senaste dagarna på jobbet har jag diskat ett ton talrikar, skrubbat världens skitigaste ugn, varit i en frys och byggt muskler genom att bära kartonger samt lärt mig göra kaffe på starbucks-sätt. 

Just nu sitter jag och lyssnar på min Baba Sonic-spellista på spotify och saknar Baba Sonic som fan ! Om jag fick bestämma och vara DJ i den här stan skulle jag införa babas direkt ! Och till alla ser som inte vet vad Baba Sonic är, googla det. Eller åk till Mariatorget och Helenes Krog och kolla själva, har aldrig haft så kul ute som jag har haft där. 


Håll i hatten, nu kommer här en massa bilder ! Kaaaapaaoow



På The Mogul Smoker:




En kort sammanfattning av bilderna här ovan: Började med förfest hos oss (jag michelle patric beppo jesper malin och matte, som för övrigt tar kortet), malin dansade till våran skjuss som skulle ta oss till le fezt 6 km ut i skogen. Jesper dansade galet och matte var nöjd med tillvaron i skogen. Sjuka DJs spelade uppe bland träden och en stor eld brann med massa härliga människor runt omkring den ! Oh I was so happy  !
Slutade med ett kramkalas mellan beppo och jesper, naw.



Nu till dagens bilder. fnizz



På den här vägen går man för att lifta med random bilar till jobbet och backen



och den här vägen går jag också på, det är samma väg bara det att bilden innan är det jag har framför mig och den här har jag redan gått på.. aa ni fattar.



Jag går över en bro och en flod som heter Elk river, dvs älg floden. Hade föredragit att den hette utter floden. För då hade det nog bott en massa uttrar i närheten. Tror dock inte att det bor massa älgar i närheten för jag har inte sett en enda på de 3 veckor som jag varit här.
Känns som att man ser älgar överallt i Sverige, hmm kanske är älgara i kanada lite skyggare? Tänker dock inte undersöka saken närmare, för så intressanta är inte älgar, en annan femma om det varit uttrar dock !



Japp, elk river. 



Det här är en liten del av mitt jobb, Emilie, Tove, fan glömt namnet, och Steve längst bort



Här är vårat omklädningsrum, måste ju säga att omklädningsrummen på grönan var himlen jämfört med detta. Men man ska inte klaga, jag har ett jobb och det jobbet ger mig pengar, då kan jag byta om ett källarförråd. Tummen upp !



Här är Kelsys, precis till höger i bilden ser man ingången till mitt ställe SlopeSide :)
Och längst till vänster är den första liften i backen, Deer Chair. 



Detta är Daylodge/Griz Bar.
Malin jobbar på daylodge och Matte jobbar på Griz bar :)



Hej hej Glen, som jobbar med Malin inne på Daylodge. Fast han jobbar i kassan och Malin jobbar i köket.
Favoritkompis !




Hur många gånger har man kommit hem från jobbet och hittat en fin talrik med kakor från grannarna?
Aldrig någonsin förut tror jag.

♥ The people in Fernie






Längtan efter Peace and Love är stor, det är många fenomenala artister som släppts än så länge, bland annat kent, Skrillex, Hoffmaestro, Melissa Horn, Syster sol och Wolfmother. 

Jag längtar är väl ett understatement, jag kan inte med ord beskriva Peace and Love, det är för mig exakt vad festivalnamnet betyder. Och mer därtill.
Nu måste jag stoppa mig själv för att inte flyga iväg i tankarna.



Ett fint festivalminne :









Peace and Love peepz 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: