idaekenberg

Till den som är intresserad av ointressanta saker.

Julhandel och hostmedicin

Kategori: Allmänt



Det är precis vad jag har varit och gjort, julhandlat julmat och hostmedicin. 
Jag är beroende av c-vitamin och har nu köpt en hosmedicin av medelbra effekt, i mina ögon borde kombinationen hostmedicin och cvitamin vara oslagbar på alla sätt och vis !

Det verkar vara någon extremt jobbig sjukdom som cirkulerar här i Fernie, inte nog med att jag och matte hostar och nyser ikapp så har Malin varit allmänt sjuk en vecka och flera av de andra svenskarna som bor här är också sjuka. Stackars oss, vad kan det vara...Kan det vara kylan som vi inte är vana vid?
Men då borde alla Australiensare ligga på dödsbädden, och det gör dom ju inte, inte en enda av dem. Förutom Glen som tappat rösten...



Mina bästa vänner: Exact Vitamin C och Robitussin chest songestion

Robitussin luktar asgott men smakar fan (lindrar hostan med mellan 30-40% enligt mina uträkningar) och Vitamin C är tvärt emot det : luktar fan men smakar asgott. Så dom borde komplettera varandra på ett utmärkt sätt.


Vi var precis alldeles nyss och handlade lite julmat, och imorgon är hela huset ledigt utom malin, så det blir upp till oss andra att julstöka. Hugga gran o grejer. Vi har konsumerat stora mängder öl och cola under våra veckor här så ska ta itu med återvinning och sånt genoma att göra julgrans dekorationer av burkar, ska bygga en stor stärna att ha i toppen av granen med. Pyssel.

Ikväll lagar Jesper gourmet mat i form av jätteräkor med pasta och sen ska jag skaffa skills i att göra brända mandlar. Oh yeah !

Har även idag räknat ut att jag första veckan på jobbet jobbat ca 41 timmar, helt okej, ska ta det gånger 9.15 och men minus 12%...vad är 9.15 minus 12%. Nej jag tänbker inte räkna ut det själv, jag orkar inte och jag vill inte.
(12% är skatten här)




Peace out peepz

Kommentarer

  • Mamma säger:

    Svar: 373,92 - 44,87 = 329.05 = Vad du tjänat på en vecka eller vad?

    2011-12-22 | 22:04:52

Kommentera inlägget här: