idaekenberg

Till den som är intresserad av ointressanta saker.

Julstämning och snor

Kategori: Allmänt



Hahah så jävla mysig tjej, men det är sant, jag har både julstämning och snor. Mer snor än julstämning dock. Önskar det vore tvärt om. Men man kan inte få allt. Fick ju nått i alla fall.

Sitter hemma och fryser rumpan av mig, alla är någon annan stans på typ posten och jobbet. Jag sitter hemma och lyssnar på reagge till Simons stora förskräckelse, men bytte till julmusik nu för att han skulle bli glad (Simon är då min kompis i Linköping, vi telepaterar via facebook och våra hjärnor. Därför kan jag säga att jag bytte musik och han vet att jag gjorde det. hihi)

Det blev Julen är här men en brud som heter Jenny Öhlund. Jäklar vad fint det är !


Hart idag följt med malin till sjukhuset, det gick bra och hon fick ledigt två dagar för att kurera sig, sen gick vi till The bargain shop, hittade tonfisk. GLAD ! Det var gott. Köpte också någon form av iste-persika saft. Ser ut som min dunderhonung (dvs ser ut som gift) men smakar persika. Helt okej.



Igår var vi på Royal, dansade till dubstep/drum n bass och alla de andra musikstilarna som faller in under dessa två kategorier. Hade kul och var nästan helt nykter ! Mamma , hörde du det ? Nästan helt nykter !
Blev glad när Ulrika sa att hon läser min blogg varje dag, haha och om det nu stämmer så kommer ju hon läsa detta , hihi fnizz, så då får du bli glad för du gjorde mig glad :)


Nu dunkar jag julmusik på maxvolym, Tommy Körberg, Band aid, Bing crosby, Barry white, Mariah Cary, The Pogues .






Detta land är byggt på färgämnen, jamenar i sverige brukar man kunna se igonom saften oftast. Men ikke här. palla bry sig egentligen, jag är nog inte van vid det än bara. heh



Igår gjorde jag egna brända mandlar, jag är fantastisk.



Köpte en fin gran och monterade upp den, ja det klart att den är riktig! Var bara tvungen att poängtera det.



Och efter lite pyssel så ser vårat vardagsrum numera ut såhär. Farligt mycket mys här !






Man tager vad man haver, och i vårat fall ölburkar, cola burkar och faktiskt riktiga julgranskulor samt julgransljus, och vips så har man en av fernies finare julgranar.





Peace out Peepz

och GOD JUL till alla hemma i Sverige, jag vet att ni redan börjar på dygn nummer 24 denna december månad år 2011. Jag är inte där än, men om 6,5 timme börjar min julafton här !


Juste ja, gjorde en liten fin karta över platser och viktiga ställen här i fernie:



Jag inser nu att det knappt syns vad det står, men jag tror ni kan ladda ner bilden och förstora lite, om ni känner att det är intressant :)







Kommentarer

  • ullis säger:

    hahah glad att du blev glaaad! äter tonfisksallad nu faktiskt, SÅ JÄKLA GOTT!

    2011-12-24 | 03:17:11
  • Ida säger:

    Alltså ! Tonfisk 4-ever !

    2011-12-24 | 07:38:51

Kommentera inlägget här: