idaekenberg

Till den som är intresserad av ointressanta saker.

nostalgi och annat kul

Kategori: Allmänt



Jag vet att jag var på väg till biblioteket! Jag är fortfarande påväg, har klätt på mig och borstat tänderna nu, men sen fick jag för mig att ladda upp bilder från mobilen. Bara för att det är kul. 





Alla vet att det ofta är bra kvalité på bilder som är tagna med mobilkamera, detta är ett strålande exempel på utmärkt kvalité...Sorken, beka och tåvä!




Var på Åland med klassen, detta är Ålands radio. Jag vet att mina klasskamrater ser lite uttråkade ut, men dom är egentligen jätteintresserade. Inombords...



Vi festade en del under jakan-tiden, speciellt Tåvä.



Bodde farligt fint i sommras mitt i stan !



Var på peace and love i sommras, hittade en bild som var så rolig att jag höll på att dö av skratt. Den var så rolig att jag tog kort på den som ni ser.



Lärde folk att göra hamburgare på Gröna Lund i sommras, jävlar vad duktiga dom blev !
Johanna och Emma <3





Nu till nutiden, efter 2 veckor i Fernie gick stömmen för att det brann i ledningarna utanför, det kom en brandkår eller liknande och fixade strömmen. Som gick igång mitt i natten och alla lampor tändes.



En av två kundvagnar vi hade när vi handlade på walmart. Kul att kvinnan i kassan undrade "om vi var hungriga" varpå Malin svarar "ja vi är 6 personer så det går åt endel" Och kvinnan svara på det " my god ! you don't look a day over 12!"
Eh? tror att hon trodde vi var en familj med barn och villa och kanske 5 hundar eller nått...



Eftersom det är ansträngande att handla mat så bestämde vi oss för att inta mat också, skillnaden mellan en vanlig pommes och en stor pommes illustraras här på bilden.
Slutsats: En stor pommes i Kanada är inte som en stor pommes i Sverige, och en mellanpommes i Kanada är som en stor pommes i Sverige, eftersom i Kanada är dom noga med att tryckan ner så mycket pommes som möjligt i förpackningen. Inte som hemma där det är "så mycket men så lite som möjligt". Nej nej, more is always more!





Och nu ska jag gå till biblioteket ! 







Peace out peepz


Kommentarer

  • tove larsson säger:

    åååh, jakan! tänker på det ganska ofta :) vi hade det så kul!

    2011-12-11 | 20:13:19
    Bloggadress: http://tovelitove.blogg.se/

Kommentera inlägget här: