idaekenberg

Till den som är intresserad av ointressanta saker.

Uppdatering, eller ska jag kanske säga upprepning...

Kategori: Allmänt



Man kan säga att jag nog upprepar mig själv lite nu, men det skiter jag i.

Imorgon klockan 10 är det "meeting and greeting" på Slopeside, jag har ingen aning om vad det betyder, men chefen sa att jag "kunde komma om jag ville" och sånt brukar oftast betyda: Det är bra om du kommer eller du ska komma.

Så även om det kanske bara är meningslöst dravel som kommer sägas imorgon antar jag att det ger ett bra intryck om jag är där. 

Vad jag hör på Patric och Malin så verkar dom inte trivas superbra på sina respektive positioner som är Kelsys och Daylodge, men jag hoppas att Slopeside kommer bli soft. Jag menar, det är ett litet mys-café, det måste ju vara soft. I mina föreställningar är det (för er som vet) lite som på Ben & Jerry's på Grönan. Lite fritt.
Men det är i mina drömmar som sagt, kanske är det arbetsplatsen från helvetet. Jaja, cash is king och jag får liftkortet gratis, det är det jag bryr mig om.

Ikväll var det chill på The Pub med några ur vårat svenska gäng, trevligt värre, men oj vad trött jag är efter igår så gick hem efter bara någon timme. Känner att hjärnan måste vara på topp om jag ska lyckas klämma in både jobbkunskaper, engelska jobbtermer och snowboardlektion nummer 1 av Malin på en och samma dag i hjärnan.
PHEW.


Nu blir det antagligen dusch (kan inte bestämma mig för vad som är bäst, duscha ikväll eller imorgon innan jobb. Om jag duschar imorgon riskerar jag att håret inte hinner torka och då kommer jag ha istappar istället för hår på huvudet) och sen Harry Potter i sängen. Håller på att kolla igenom alla filmerna så nu är jag någonstans i mitten på film 2, Hemligheternas Kammare. Weeiweei!


Och som sagt har jag inte haft med mig kameran de senaste och de gångerna jag har det har jag glömt minneskortet i datorn, så langar fram två bilder som visar hur skruvat allt är. Både människors beteenden och verklighetens största kontrast.

Enjoy and think. (checka facebooksidan free your mind and think btw)







Om det inte är någon som ser vad det står under så står det:
Nicole says her 14 year old sister Angelique had sex with a man for a double cheeseburger.

Come on ! WTF !? Vad är det för fel på folk, men å andra sidan. Det är fan bara i USA det där kan hända. Och inte konstigt med tanke på hur många miljoner som bor där.
Konstigt att man aldrig hör sånt ifrån Kina dock, det är ju ändå världens folkrikaste land. Fast dom kanske inte är lika sugna på cheeseburgare...





En man, troligtvis väldigt välbärgad som fotar en död ko i Kenya med en Ipad under den brutala svälten och torkan som var där i år.
Den här bilden visar verkligen hur skruvad världen är. Tror inte jag behöver gå in närmnare på ämnet svält och användning av världens resurser.
HEJ KONTRAST!







Peace out peepz


Kommentarer


Kommentera inlägget här: