idaekenberg

Till den som är intresserad av ointressanta saker.

tid och annat värdefullt

Kategori: Allmänt



Jag är inte alls sugen på att skriva något just nu. Inte för att det inte finns saker att skriva om. Utan för att jag har unversums fetaste matkoma. Men övervägde för och nackdelar av att blogga lite nu eller imorgon och insåg klara fördelar med att blogga nu:
  • jag har tid (viktigaste punkten och största fördelen)
Kanske egentligen bara var den, ska förklara tankesättet. Jag börjar jobba imorgn klockan åtta, när jag jobbat klart ska jag och malin åka tills hon börjar jobba vid ca 1-2, efter det ska jag hem, sen vid fem ska jag tillbaka till jobbet för staff-party. Där är hela jag-har-tid-nu grejen.

Till väsentligehetena

Häromdagen var vi på Hockey, och inte riktigt 15-0 för fernies ghostriders, men 14-2. Klart godkänt.
Frälsningsarmén körde någon skum insamling under matchen också så varje gång ghostriders gjorde mål började alla kasta in kläder och grejer på isen. Så dom stackars spelarna fick åka runt o samla ihop saker hela tiden.

Efter det gick vi hem till Alex och chillade, dom bor i en farligt sne lägenhet som gjorde mig helt mindfuckad. Det var det första jag sa när jag kom in och det enda jag pratade om i en halvtimme. Sen var jag van vid att det var snett.

Gjorde min första riktiga arbetsdag idag. För idag hände det faktiskt saker, fick göra massa wraps o pajer, duktig är jag. Och dom kallade mig för en stjärna. uhuhu.

Just nu är vädret upp och ner, för bara två dagar sen var det snorkallt och hundra miljarder minus, nu är det 45 plus och sol. Eller i alla fall 2 plus och moln. Men det känns inte bra att man ser gräset på marken :( bu-hu.
Sist jag kollade ut genom fönstret (ca 1 timme sen) så snöade det galet i alla fall, GODA NYHETER !

En annan kul grej jag kan dela med mig av är att när jag berättar för den engelsktalande världen här i Fernie att i Sverige firar vi minsann jul den 24e december och inte den 25. Det är få gånger jag sett anskiten så chockade över datum. Ingen kan förstå varför.
Och ärligt, inte jag heller så när dom vill ha ett historiskt och bra svar på varför det är så. Så kan jag inte ge något.
Pappa, du är bra på historia, langa en förklaring. Du får copyright och promotion på den.

Jag funderar även på att göra en artikelserie i den lokala tidningen här "the free press" jag har inte bestämt mig än men det är sjukt lockande och jag har en idé som jag tror skulle funka. Jag har alltså funderat själv, inte fått något erbjudande, ska gå och prata med tidningen imorgon. Nej just det, har en jävla massa på schemat imorgon, får bli på tisdag.






Midget female...visade sig att det inte var ett mästerskap för kvinnliga dvärgar utan för unga tjejer. Men ändå.



Hockey i Fernie Memorial Arena






28 kronor för en öl är överkomligt



Kollade på hockey, sa det förut men tänke att jag förtydligare det hela med en bild där man verkligen ser att vi-kollade-på-hockey. eh...



Hockeyspelare



Kontrast



Glen och Danielle ! 


Så det var det, nu orkar jag inte mer, sitter extremt oergonomiskt i min säng och är trött och ska sova för att jag måste gå upp ungefär klockan sex. phew.








Peace out peepz

Kommentarer


Kommentera inlägget här: