idaekenberg

Till den som är intresserad av ointressanta saker.

Boooyaaa

Kategori: Allmänt

Hej hopp och god morgon, klockan är två minuter över åtta och detta är Ida med den senaste rapporten från Fernie - British Columbia i Kanada.

I skrivande stund ligger jag i sängen och lyssnar på hur det bullrar utanför. Dom håller på att spränga bort laviner, det är tufft att se när lavinerna släpper - fast på håll helst.

I Torsdags var hela lilla kollektivfamiljen ute och drack öl tillsammans med resten av Svenskarna som bor här. Det var helt awesome, var på the Pub och spelade biljard, sedan gick vi vidare till ett nyöppnat ställe som hette Royal. Kul där med faktiskt, och killarna som spelade på scen var sjukt bra. En mix av Maskinen och SMK, samtidigt. sjukt nice.
Och efter öl o sånt så blir man, som ni alla vet, lite trött. Så valde att ligga i soffan och sen åka upp till anläggningen istället för att skriva igår.

Och att åka upp till anläggningen tror jag var min smartaste idé i år.
Har ju nämligen sökt jobb där och jag vill ju verkligen ha det, så jag åkte dit, presenterade mig o sa att jag hade sökt jobb och så. 
Och visst visste dom vem jag var ! "Ida Ekenberg, klart vi känner igen dig. Det var du som stod med dina två hästar i din ansökningsvideo, åååh dom var så söta"

Boooyaaah! Tror att jag har jobbet säkrat, skulle får veta idag.

Jag har hittat ett par jättefina goggels som jag vill ha av hela mitt hjärta, men dom får jag köpa när första lönen kommer och inte nu, för dom kostar 154 CAD.

Igår fixade jag även så att mitt kanadensiska telefonnummer funkar så nu behöver inte mamma, men framförallt pappa oroa sig för att behöva bli bankrutt på att jag smsar med Sverige telefonen.
Pappa: jag smsar INTE med Sverige telefonen
Det är lite konstigt här i Kanada med telefoner, man betala för att skicka sms, som vanligt. Men man betalar även för att ta emot...
Men det är gratis att ringa till alla med samma abonnemang, i Sverige är jag ju van vid att det är tvärt om, gratis sms. Eller ja oftast är det väl så i alla fall.

Idag ska Malin och Patric och Matte jobba, Jesper och Beppo ska ut och klättra i berg för att sen åka ner. Jag kommer vara helt ensam hela dagen :(
Ska nog ringa emma o se vad hon har för sig.



Jag kan inte komma på så mycket mer att säga nu mer än att jag saknar alla er där hemma förbannat sjukt mycket, önskar jag kunde transportera hit er.




Utsikt från backen


Utsikt från backen, om jag inte har helt fel så kallas det där berget för "Cedar Bowl", eller guldfiskskålan för att det ser ut som en skål, ehe.


HUMOR AV KVALITÉ !




Peace out peepz

Kommentarer

  • Pappa säger:

    Hej gumman! Häftigt att kunna följa dina öden och äventyr så här. Kul att du inte vill göra oss bankrutta och har fixat telefon. Hoppas att du får jobbet!!!!

    Puss och Kram

    Pappa

    2011-11-27 | 11:12:26
  • Erica säger:

    Jag är lite avundsjuk på de där backarna! Dock slutade jag att åka skidor när jag skaddade mig 2005. Eller okej jag vågar inte :S gud vad jag blev sugen på att åka igen!

    2011-11-29 | 10:15:04
    Bloggadress: http://ventrikelflimmer.se

Kommentera inlägget här: