idaekenberg

Till den som är intresserad av ointressanta saker.

Nervös

Kategori: Allmänt

God morgon, eller snarare god middag. Har precis ätit frukost och sitter och täker på allt jag behöver fixa, det är inte så mycket men det är lite omständigt.

  • Fixa SIN (Social Insurance Number) dvs ett kanadensiskt personnummer
  • Ett bankkonto här
  • Dela ut CV+Personligt brev i stan

För att fixa SIN måste man åka till Caranbrook, en stad som ligger ca 1,5 h härifrån. Dit åker man med pensionärernas medicinbuss. Och det är helt enkelt en buss som pensionärerna tar dit för att dom ska kunna hämta ut sina nödvändiga mediciner eftersom apoteket inte här tillhanahåller det dom behöver, om jag fattat rätt.
Först när jag fixat det kan jag få ett bankkonto, och det vore bra för om jag får ett jobb så krävs det att jag har en kanadensisk bank, dock går bara bussen på onsdagar och fredagar, så imorgon blir det busstur med gamlingarna.

Just nu sitter jag också och väntar spänt på att få svar från Ferni Alpine Ski Resort, dom kollar alla ansökningarna på torsdagar, vilket är idag. Så förhoppningsvis får jag svar imorgon. Och hoppas hoppas hoppas att jag får det. 

På skidorten tjänar man lite sämre än i stan, men man får liftkortet gratis, och det är vär 10 000 så det skulle vara väldigt bra för min ekonomi.

Det blev aldrig utgång igår föör jag tror vi fortfarande är lite jetlaggade, kroppen är fortfarande inställd på Sverige-tid trots att dygnsrytmen har blivit Kanada-tid. De andra som bor här sa att de hade jetlag i ca 4 dagar. Så snart är det väl klart.

Ikväll blir det ialla fall hockey med våra svenska vänner och det lokala laget - ghostriders.


Peace out peepz

Kommentarer


Kommentera inlägget här: