idaekenberg

Till den som är intresserad av ointressanta saker.

Sex and the world

Kategori: Allmänt



Och absolut inget fel med det! Men jag har precis plöjt igenom halva sex and the city boxen, och en sak som fastnade i mitt huvud är det återkommande temat att "New York-bor bara letar efter en fast partner hela tiden, och på alla möjliga sätt."

Det här med dejting på alla möjliga sätt har blivit så vanligt, tillexempel internet-dejting. Det var så himla tabu och pinsamt för 5 år sen, nu har var o varannan männsika e-darling, eller mötesplatsen eller badoo.

Och det är inte bara dejtingsajterna som satsar på att folk ska matcha, på bilddagboken finns grupper med namn som "singel och sökande".

Och när vi ändå är inne på bdb grupper..."Gruppen för snygga". VA?! Snacka om att ungdomar idag sätter press på varandra, media och mode har gjort sitt. Bye Bye nu klarar vi av att häckla varandra utan skvallertidningarnas hjälp.

En sak som jag tänkte på i kanada, tror det var på typ "star-magazine" framsidan löd: 100 kändisar utan smink !

Jag förstår tanken ocg iden, att påvisa att de inte går runt och ser röda mattan ut alltid, fast jag tänker också på deras psyke. Kan inte vara lätt att bli fotograferad och utpekad som trash varje gång man bara känner för att gå till gymmet osminkad i mjukisbrallor.

Så då blir det en motsatt effekt tror jag. Kändisarna börjar istället ha smink alltid, vara så perfekta som möjligt alltid. För jag tror de tröttnar - klart de gör, de är ju bara människor!

Vilket leder till att resten av världen tror att man alltid är perfekt hela tiden osv osv. OND CIRKEL !



Oj vad mycket text, nu ska jag äta gröt o sen dra till ÖoB med Sofie och mamsen för att inhandla schampoo balsam och diverse grejer man behöver i ett nytt hushåll.

Gah, har flyttat ca 5 gånger sen 2008, WOOOP and here we go again!










Peace out peepz

Kommentarer


Kommentera inlägget här: