idaekenberg

Till den som är intresserad av ointressanta saker.

Det bästa i livet

Kategori: Allmänt



Är också det svåraste i livet, kärlek, pengar, resor, barn & djur (ja barn och djur går under samma kategori).
Hur man än gör med det bästa i livet kommer det alltid fövandlas till det svåraste, det är oundvikligt.

Pengar: Man kommer alltid avundas den med mer pengar och människor med mindre pengar än dig kommer alltid avundas dig. Det är så, alla vill ha mer pengar än vad de vill erkänna att de vill ha. 

Resor: Hur underbart är det inte att resa, en det går hand i hand med pengar och antingen kommer man vara luspank innan man kommit iväg på resan eller så kommer man vara luspank när man kommer hem. Men egentligen vad gör det? Man har fått ett minne för livet - oftast.

Barn & Djur: Att uppfostra en unge är som att uppfostra en hundvalp, tills man kommer till det stadiet där man ska lära dom prata. Där slutar hundvalpen att likna ungen. Men sen kommer likheterna tillbaka, i ungefär 14-15 års åldern då hunden kanske går bort och även går ungen bort. Ungen blir tonåring och "vuxen".

Jag vet inte varför jag kom att tänka på detta, eller jo det vet jag nog egentligen, och det är ju bara mina personliga tankar och teorier.

Mitt svåraste just nu är två saker som jag älskar, jag slits verkligen mellan dessa och vet inte alls vad jag ska göra, det är så svårt att mitt hjärta blöder.

Stanna i Kanada över sommaren eller jobba på Grönan i sommar. GAAAH !


Jag ÄLSKAR Grönan och jag ÄLSKAR Kanada och jag vill verkligen uppleva allt som detta land har att erbjuda, men jag vill också hem till mitt andra hem Gröna Lund, kanske kan förhandla mig till bara en liten snabb jobb-visit på grönan och sen tillbaka till det jobb som jag hoppas på att få (Hästskötare på en westerngård).


Mm, det här är värt att dö för
Jag tror mitt hjärta blöder
Jag är så hög
Jag kunde dö
För jag kan göra det som ingen gjort.
Kan jag få det bästa av två världar om jag kämpar riktigt hårt
Mm, det här är värt att dö för
Jag tror mitt hjärta blöder
Jag är så hög
Jag kunde dö
För jag kan göra det som ingen gjort...
Kan jag få det bästa av två världar om jag kämpar riktigt hårt ?








Nu till lite bilder som är helt tillägnade Elina, och förlåt för att jag är så seg med att fota coola grejer åt dig. Ska bli bättre !



Hahahaha ! Årets hittils bästa skylt !




Var i cranbrook och hittade sjuka skidor (?), har aldrig sett något liknande i hela mitt liv !




Tanken var väl god...men känns lite desperat att kasta in vitaminer och järn i oboy-pulvret...eller är det bara jag? 



Jag saknar alla hemma 






Peace out peepz

Kommentarer

  • ze Bro' säger:

    Alltså, alltså jag vetefan vad jag ska säga då jag är, som du vet, inte den bästa av personer på att bestämma saker. Men jag tycker att en sväng till Sverige, peace, grönan och jantelagen är rätt lockande, ey?



    Ne men ja, jag vet inte, tycker du oavsett ska se min student, och ge mig en kram + present, sen får du göra som du vill.



    /Sincerely broder Tuck.

    2012-01-25 | 22:00:24
  • Mamma säger:

    Fast vet du vitaminer och järntillskott är det i OBOY också :) PUSS! Trevligt blogginlägg. Lite eftertänksamt så där

    2012-01-25 | 23:11:02
  • Ida säger:

    Men jag har då aldrig sett ett oboypaket med reklam för vitaminer på :P

    2012-01-26 | 01:55:16
  • Elina säger:

    Jag tackar och bugar och väntar ivrigt på nästa update:)! vilken affär stängde pga av skidlust? Inte apoteket I hope lol !

    2012-01-26 | 13:02:57
    Bloggadress: http://ht tp://
  • Ida säger:

    HAHAH det hade varit hilarious om det varit apoteket hahah! Nej det var en affär som heter The guides hut, dom gillar och åka puder så dom stängde helt enkelt och drog upp o åkte :P

    2012-01-26 | 19:46:49
  • Kollega säger:

    MEN GUD klart du ska jobba på Grönan i sommar, won't be the same without you! :)



    Kanada kan du ju uppleva hela tiden annars, någon månad på Grönan är givet;)

    2012-01-26 | 23:54:27
  • Ida säger:

    @ Kollega: Jag försöker få ihop det vettu, slits mellan det bästa av två världar, det är fan inte lätt att ha det bra ibland ! :O :D

    2012-01-27 | 05:42:27

Kommentera inlägget här: