idaekenberg

Till den som är intresserad av ointressanta saker.

Fernie live n direct

Kategori: Allmänt



Bor i en puderhåla som snöat igen totalt. Inte för att jag klagar, läs det med lycka och humor: Det är totalt omöjligt att ta sig härifrån, då alla vägar till fernie är avstända...Varför? Jo för att nu ligger snö-dumpet på 80 cm, personligen har jag problem att komma fram på vissa ställen, då snön räcker mig till knäna. Har svårt att se skillnad på bilar och snöhögar. Det kan vara en bil - kan också vara en snöhög, eller varför inte ett par soptunnor...ingen vet.
Plogbilarna har också svårt att se, då två av dem har dragit i diket, och med två bilar kort så antar jag att det inte blir lättare att ploga ikapp med snön. 

Senaste gången detta hände mig var jag runt 5 år och i Idre med familjen, för ungefär samma känsla som en 5 åring får av att stå i 30 cm snö för jag nu av att stå i 60 cm snö - eller mer. Om ni fattar tanken där. 


Idag köpte jag skidor, glad ! GLADGLADGLADGLAAAD
Blev ett par fina Rossignol skidor. Men just nu är dom på service så får hämta dom imorgon bitti :) Och efter det, ja då finns det bara en sak...





Malin & snö - nuff said




Istappar, tänk då gärna på att byggnaden är en sporthall. Gannnska stora istappar om man frågar mig.


Sen lyckades jag också hitta en hel del andra kul grejer som inte bestod av stelnade vattenpartiklar :)



Titta vad jag hittade på Salvation Army här i stan. Fun !



Biblar är gratis på frälsningsarmén, så om jag blir uttråkad så kan jag alltid skaffa en bibel eller två. Kanske ska börja samla på biblar i tid och otid. Åh fråga mig inte varför, det känndes bara så himla rätt att säga : samla på biblar i tid och otid. HAHAHAHAHAHAHAHA



Hemma hos våra svenska vänner i Ridgemont har många av de vardagliga grejerna fått post-it lappar med svenskalektioner på.



Japp !




Stor pommes till vänster vs mellan pommes till höger, kan inte minnas att skillnaden i sverige är sådär brutal?

Får tillägga att i mellanpommesen trycker dom ner så mycket pommes dom bara kan ! Verkligen, så innehållsmässigt är mellanpommesen som en stor och en stor som en jumbo-dumbo baouta pommes.


Nu ska jag fräscha till mig och dra till Northern med fina people för att äta. 10 dollar för öl och burgare, heeelt ok.





Peace out peepz

Kommentarer


Kommentera inlägget här: