idaekenberg

Till den som är intresserad av ointressanta saker.

Morphine and ambulance

Kategori: Allmänt



Yep, that's what my day have been like. Lots and lots of morphine and 6 h in the ER. 
I'm witing this in english so that anyone that feel like can read it.

(I'm actually planning to start write my blog in only english, that will be a very good practise for me,haha. and btw feel free to correct all my spelling and writing mistakes.)

Anyways, today at work my ribs started hurting really bad. The pain just popped up and i couldn't control it at all, so i just broke down i tears because of the pain. Such strong pain that i thought i was gonna pass out... Marion helped me down to dispatch and i got some oxygene to calm down and get my breathing back to normal - didn't really work. It hurted too much.
So they called the ambulance and got me down to the ER where i immediatley got morphine and some other stuff that would prevent the nausea i got from the pain. And something else aswell, but i have no idea what that was.

They did x-rays on my whole chest and my ribs, but didn't found anything, and they took bloodsamples and run so many tests for everything, but nothing seems to be wrong. And that worries me.

Finally they said that they THINK i have a inflamed muscle around my lung. But they were not sure.


Today has - by far, been the worst day ever! I've never felt physical pain like this.


And now i'm home and are supposed to rest and take morphine 3 times a day every 4 th hour...oh well.

After rain comes sunshine right?







Äh skriver lite på svenska också, det kommer bli samma text i stort sett dock :P

Idag på jobbet så var det som vanligt, hade lite ont i revebnet men inget överdrivet. Helt plötsligt small det bara till och jag fick så jäävla ont ! Började gråta helt heldlöst och fick gå till sjukstugan där jag fick syrgas och dom gav mig två alternativ, antingen skjussar dom ner mit till sjukhuset, eller så kommer en ambulans, dom rekomenderade ambulans. Så det fick bli det, i ambulansen fick jag också syrgas, eftersom jag hyperventilerade genom smärtan. Kom fram till Akuten och fick direkt morfin och något som skulle hindra mig från att spy av morfinet, och det som skulle hindra illampende var det värsta jag varit med om !

Det gjorde så ont och stack som nålar i armen, trodde att vener och artärer skulle explodera av smärtan. usch.
Hur som helst, efter 2 timmar fick jag röntga bröstet för att se om det var brutet - det var det inte. Sen tog som blodprov - det var inget fel på dom heller.

Efter ytterligare två doser morfin så fick jag gå hem med diagnosen : vi vet inte. Känns sådär.
Tror dom tror att det är inflammerad muskel. men som sagt, dom visste inte helt.

Fick ett gäng morfintabletter som jag ska ta 3 om dagen var 4e timme. Kommer ligga totaldäckad i soffan ett tag nu, men det som oroar mig är att det  blev värre så fort och att dom inte vet vad det är för fel. Hade gärna haft ett brutet revben för då hade jag varit lugnare. Men nu är jag mest deppig för att jag inte vet vad felet är.







29/01/12 - First time in my life that i have to go to the hospital, and that happens i Canada of all places. Gah.

Första gången jag faktiskt är på sjukhus på riktigt, det kunde inte hänt en gång i Sverige innan i alla fall så jag hade lite aning om vad som väntade. Men nej.




Just chillaxin @ elk valley hospital - super high on morphine. eheh




Hahah ever more morphine straight in to my veins.





Världens bästa
Malin Wengle var med mig på sjukhuset hela tiden och bästa Sofia åkte ända från stanford för att hämta oss. 

Best friend ever Malin Wengle were with me at the hospital all day and worlds best Sofia went allt the way from stanford just to pick us up. 








Peace out peepz



Kommentarer

  • Mamma säger:

    Glöm inte att ta kvitton

    2012-01-30 | 14:38:37

Kommentera inlägget här: