idaekenberg

Till den som är intresserad av ointressanta saker.

Powwowowowow !

Kategori: Allmänt



Jo men visst är det så, det dumpar/kräksnöar/Pukar eller helt enkelt bara snöar här. Och det är inte lite, det är ett par hundra centimeter, eller nåja i alla fall 20 :) Och more to come. Faktum är att det ska snöa hela veckan. Lycka!
Jag som trodde jag skulle få ledigt två dagar visade sig vara ledig 3 dagar. 3 dagar ledigt = 3 dagars åkning!

Fick en lätt chock när jag loggade in på bloggen idag, 14 nya kommentarer...Woha? Det var jag inte beredd på, jag brukar ju toppa 2 kommentarer från mamma som mest. Undrar vart jag syntes för att så många skulle hitta mig :) Spännande !

Jag tror jag hör malin utanför dörren nu så ska springa med henne till närmaste skidaffär nu (eh, finns typ 7 stycken inom 500 meters avstånd) och titta och förhoppningsvis köpa ett par med.

Har två löften att infria nu också,

ett: ta bilder på konstiga amerikanska matvaror och liknande på begäran av Elina.
två: fota allmänt mycket mer på begäran av mig själv.


Har dessutom fått beröm på jobbet, har lyckats klara mitt nyårslöfte rdan: att kunna ropa ut alla orders till gästerna på engelska utan att vilja dö. (jobbar på café och måste ropa ut vad för mat som är klar stup i kvarten, tycker det är jobbigt. Men nu går det som en dans !)




Berget, om man tittar nog (inte så noga iofs) så ser man att det är 5 olika "skålar" längst upp vid varje topp.
Har funderat ett tag på hur det skapades, lärde mig en gång på en stadsvandring i fyran att hål, eller skålar i berg bildats av att inlandsisen legat och skavt sten och grus mot bergen när den rörde på sig. 

Hmm, kan det vara så kanske. Oj vad jag inte visste att den informationen jag insöp vid 11 års ålder skulle kunna föra mig till sådana här slutsatser 11 år senare...i Kanada !




Peace out peepz !

Kommentarer

  • Mamma säger:

    Löfte nr 3: Sluta röka.

    Bergen bildades när marken veckade sig. Inte av inlandsisen. Men ganska bra funderat iaf. PUSS!

    2012-01-16 | 01:03:57
  • Elina säger:

    Usch jag ser inga skålar men jag viiilll se,kan du inte ringa in dom(a)?

    O sen undrar jag vilken statsvandring detta utspelade sig på för ikke kan jag.minnannåt sånt i min hjärna...fast det kan ju bero påatt jag låsades gå vilse jämt för o slippalyssna på lärarnas babbel.

    Var det jonas som sa detta? Minns dock att han aldrig bytte byxor..Det är sån fakta min hjärna lagrar hahaha

    Väntar IVRIGT på bilder! Puss <3

    2012-01-16 | 01:08:34
  • Anonym säger:

    Go Cedar bowl!



    Fan vad jag inte vill vara här, utan där.



    tack för cpbra tid syster

    2012-01-16 | 02:13:02
  • ami säger:

    Åh, det kan jag verkligen förstå att det var!

    När jag var i frankrike, det var underbart.

    Så blir thailand efter studenten ^^

    2012-01-16 | 08:56:25
    Bloggadress: http://silverlady.blogg.se/
  • josephine säger:

    Fin blogg!

    Allt bra? :)

    2012-01-16 | 09:38:26
    Bloggadress: http://deetremusketorerna.blogg.se/
  • B Y S I S T E R S säger:

    Sv: Aww tack så mycket!

    Det är bra här med!

    2012-01-16 | 16:55:16
    Bloggadress: http://bysisters.blogg.se/
  • David säger:

    sv: tack så mkt! :) Är det bra i Kanada?

    2012-01-16 | 16:58:38
    Bloggadress: http://projectfairtrade.blogg.se/
  • josephine säger:

    Svar: varsegod!

    Åh gud det vad skönt att vara där! NJa det är mindre bra med mig, halsont och förkyllning!

    Jag tror jag var inne på en annan blogg, så kollade jag komentarerna, tyckte du verkade trevlig så då kollade jag in din blogg.

    2012-01-17 | 06:54:53
    Bloggadress: http://deetremusketorerna.blogg.se/

Kommentera inlägget här: