idaekenberg

Till den som är intresserad av ointressanta saker.

Vegetarianism

Kategori: Allmänt


Ja nu har jag gått och blivit sjuk igen, underbart. Jag vet exakt vad det beror på, jag gick hem med ett par converse när det töade ute och mina fossingar blev helt genomblöta, får skylla mig själv helt enkelt.


För att återgå till rubriken, jag har funderat fram och tillbaka på detta. Och kanske kommit fram till att jag nog just nu gillar vegetarisk mat mer än vad jag gillar kött. 

Mina tankar beror inte bara på smaken, utan på orättvisan. Eller snarare den dåliga behandligen av djur. Känner mig lite lätt äcklad av metoderna som slaktindustrin använder, och att jag sen ska äta det. Nja, inte just nu. Och att kunna äta KRAV, rättvisemärkt och allt vad det nu heter är inte det lättaste här i Kanada. Måste ta reda på mer om de där märkena här i nordamerika tror jag.


Så har långsamt den senaste månaden kanske, börjat äta mer veg, och igår köpte jag amazing spenat-köttbullar. Oh vad gott, spenat är så fruktansvärt underskattat. Mer spenat åt folket ! Ska nog ta mig till mataffären och köpa spenat och göra spenatstuvning med potatis, olala.




Mamma: Ett recept på spenatstuvning tack.


Ja nää idag är halva gänget i USA och shoppar, väntar med spänning på en rescension av stället så jag kan ta mig dit också. Det ska tydligen vara barnsligt billigt att shoppa i Usa just nu. Woopwoop, jag behöver kläder.


Som pricken över i har jag tandvärk, min sista visdomstand håller på att komma upp så det gör lite ont i högra hörnet i munnen, aj.




De tre vännerna och Ida

Jag som skulle kollat på nya skidor idag, åååh :( hoppas på imorgon, ska dra med mig Ulrika som smakråd tror jag, fast det vet hon inte än. fnizz.




Peace out peepz, vi hörs när snoret lättat från hjärnan och jag kan tänka igen.



Kommentarer


Kommentera inlägget här: