idaekenberg

Till den som är intresserad av ointressanta saker.

Oslo, Norge

Kategori: Allmänt



Ja tanken var ju att börja blogga igen när jag åkte till Oslo (eftersom jag anser att det är totalt meningslöst för mig att blogga om "min vardag" i sverige). Det blev inte riktigt så, datorn dog och vi blev utslängda ur den dåvarande lägenheten, men nu 2 månader senare kanske jag kan komma igång. 

Jag bor med 11 andra i en relativt stor lägenhet. Vi 12 personer delar skafferi med ca en miljon mjölmaskar/mjölbaggar. Sjukt omysigt, och jag är glad att jag är smart och har haft mina havregryn och min müsli i kylen från den dagen jag flyttade hit. Vilket var den 1a September.

Dock kan jag med glädje berätta att vi funnit källan till dessa ovälkommna gäster, ett gammalt paket havregryn längst in i skåpet, nu har vi sanerat med Ajax.

Likt förbannat hittade jag en mjölbaggsjävel i skåpet imorse när jag skulle ta honung, dränkte den i diskmedel på en trasa och tänker visa upp offret för resten av mina vänner här i huset.

We need to be aware !!



Hur som haver, idag ska jag tvätta och sen åka till Simon för att fira kanelbullens dag, en vecka för sent. Helt OK.








Over and out

Kommentarer


Kommentera inlägget här: