idaekenberg

Till den som är intresserad av ointressanta saker.

Söndagar

Kategori: Allmänt



Ibland sitter jag och läser kommentarerna till artiklar på aftonbladet, oftast är kommentarerna cyniska, människor som försöker vara sarkastiska och humoristiska. Dom ska visa att de minsann inte bryr sig om kändisar som förstorat brösten eller dejtar någon ny. Det är alltid så, den som bryr sig minst i praktiken bryr sig alltid mest i teorin, eller ska man skriva det tvärt om? hur som helst desto större hater desto "mindre" bryr sig den människan.

Men nu när jag satt o läste så snubblade över en såndär korkad människa, jag jag får säga så för jag anser att jag är smartare än denne.

Jag förstår absolut tanken, men KOM IGEN. För det är nog så jävla jobbigt att gå ner i vikt inför en roll än att casta AIDS sjuka (då för de männskliga inblandade, inte för castarna, de har nog det lika jobbigt eller lätt att casta oavsett vad för kondition personen är).
Men det här med att tänka före man talar, eller att tala är silver men tiga är guld har nog få gånger passat så bra som i detta. Men så tycker ju jag att - i 90 % av fallen - att det männskliga släktet är det mest korkade och idiotiska som någonsin vadrat på denna jord.


Just detta handlade om Mattew McConaughey gått ner 14 kilo för att spela AIDSsjuk kille.











Over and ouT

Kommentarer

  • Fian <3 säger:

    Det finns långt många mer fel i hennes uttalanden...

    1. Det finns inga AIDS-sjuka människor i västvärlden. Sverige och USA är länder där 100% av HIV-smittade går under bromsmedicinsk behandling. HIV är viruset och själva sjukdomen. AIDS är när sjukdomen gått till en stadie så långt att människan inte går att rädda längre (pga för dåligt immunförsvar), detta händer i länder där de smittade inte får hjälp med bromsmedicin.

    2. I och med att västvärlden har så pass bra behandling till HIV-smittade så kan man som smittad leva som en normal människa idag. HIV-smittade är alltså inte smalare än någon annan.

    3. Serien utspelar sig på 90-talet när en smittad person inte kunde få samma behandling som idag. Därför behövde han vara så utmärglad för rollen, en HIV-smittad ser inte ut så idag.

    4. De ville ju uppenbarligen ha en kändis till rollen, eftersom både McConaughey, Pitt och Gosling kämpade om rollen.

    2012-10-25 | 01:30:20

Kommentera inlägget här: